«Powrót

Obsługa osób niesłyszących lub słabosłyszących

Obsługa osób niesłyszących lub słabosłyszących

Obsługa osób niesłyszących lub słabosłyszących

Osoby uprawnione, tj. osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, mogą korzystać z pomocy przy załatwianiu spraw w Urzędzie Skarbowym w Wejherowie, poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się, w szczególności poprzez wysyłanie korespondencji na adres:

  • Urząd Skarbowy w Wejherowie, ul. Sobieskiego 346, 84-200 Wejherowo
  • korzystanie z poczty elektronicznej: adres e-mail: us.wejherowo@mf.gov.pl,
  • przesyłanie faksów: nr faksu (58) 736 38 97,
  • korzystanie z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP, adres skrytki ePUAP:/i063mw3mtn/SkrytkaESP.

Osoba uprawniona ma również  prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej, tj. osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organie administracji publicznej.
Urząd Skarbowy w Wejherowie zapewnia także obsługę pracownika przeszkolonego w zakresie podstawowej obsługi w języku migowym. Aby skorzystać z pośrednictwa tego pracownika prosimy o powiadomienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Wejherowie (pisemnie, mailem lub faksem) trzy dni przed planowanym terminem załatwienia sprawy. W powiadomieniu należy podać:

  • imię i nazwisko osoby zainteresowanej,
  • propozycje terminu wizyty w Urzędzie Skarbowym,
  • krótkie określenie czego dotyczy sprawa,
  • kontakt zwrotny, gdzie ma być przesłana informacja, dotycząca spotkania.

W przypadku zgłoszeń przesłanych w dni wolne od pracy będą rejestrowane w pierwszy dzień roboczy po dniu otrzymania zgłoszenia. Zgłoszenia można dokonać na formularzu załączonym do niniejszego oświadczenia, które znajduje się na sali obsługi.
Wymóg wcześniejszego zgłoszenia nie dotyczy sytuacji nagłych.

Osoby Głuche, które chcą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego w formie online, po przyjściu do urzędu mogą zwrócić się o pomoc do asystenta osób ze szczególnymi potrzebami, który nawiąże kontakt telefoniczny z tłumaczem aby odbyć usługę w czasie rzeczywistym.
Asystentem osób ze szczególnymi potrzebami jest Beata Wiśniewska +48 58 736 38 16.

Pliki do pobrania

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 25.05.2015 Data publikacji: 25.05.2015 10:55 Data ostatniej modyfikacji: 24.08.2023 14:12
Autor: Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku Osoba publikująca: Wioleta Działdowska Osoba modyfikująca: Wioleta Działdowska
Rejestr zmian